Фактът, че никога не сте виждали реклама на Tesla по телевизията, не е случаен. От самото начало компанията изгражда имидж на бранд, който „говори сам за себе си“. Електрическите автомобили се продават без шумни реклами, а Илън Мъск получава повече внимание от множество рекламни кампании. Tesla не харчи милиони долари за телевизионни реклами, защото не вижда необходимост – такава е позицията на компанията и на Илън Мъск. Но защо тази стратегия работи толкова добре?
Защо Tesla не използва почти никаква реклама
От години компанията избягва класическия маркетинг. „Мразя рекламата“, казва Мъск, като подчертава, че е по-добре парите да се изразходват за подобряване на продукта.
И наистина, дълго време Tesla живееше почти без платени кампании, разчитайки на вирусни дискусии (отзиви на блогъри, собственици, мемета), ефекта „от уста на уста“ и посредствеността на самия Мъск. Неговият личен акаунт в X е един от най-големите в света: една-единствена публикация е достатъчна, за да достигне до над 200 милиона последователи.
През 2023 г. Tesla наистина се опита да пусне реклами в YouTube, Facebook и Google. Но експериментът не продължи дълго: няколко месеца по-късно Мъск разпусна новия маркетингов екип, като заяви, че рекламите са „твърде общи“ и изглеждат като всяка реклама на автомобил.